Sandwichen met de Hennies

Amai, meiskes, let op! Er is een komisch duo opgestaan in het peloton. Het zijn niet de twee knapste renners, daar moet ik eerlijk over zijn, maar ze zijn zo grappig. En humor is ook aantrekkelijk. Hoogst aantrekkelijk, vind ik.

Adam Hansen en Greg Henderson. De twee dudes from Down Under rijden dit jaar samen bij Lotto Belisol en dat zullen we weten. Ik noem ze inmiddels al de Hennies.

Onafscheidelijk zijn ze, vooral op twitter. Ik sandwich mezelf er – vooralsnog enkel virtueel – graag tussenin, maar rol er van het lachen even snel weer tussenuit.

De hitte in Qatar en Oman deed hen duidelijk goed: de Hennies voerden een waar cabaretstuk op.

En daar hoorde deze foto bij. Dat liet Greg natuurlijk niet op zich zitten.

Klik je nu op deze foto, dan blijkt hij verdwenen. Dat is niet zo heel gek, als je weet wat er te zien was. Ik heb hem bekeken. Amai! Het ging om een heel gek plaatje, geloof mij maar. Yoga met je hoofd in je kont. Zoiets.

En nu, tijdens Parijs-Nice, gaan de Hennies vrolijk verder. Ik doe het in mijn broek.

Wat voor smoeltje krijgen we dan te zien? Juist!

Ach. Greg had het kunnen weten: Adam is natuurlijk net zo handig met de computer.

Tussen deze regelrechte photobattle door schrijven de Hennies ieder uur dat ze niet op de fiets zitten gerust ook nog een stuk of wat ‘alledaagse’ tweetjes aan elkaar.

Och, wat zou ik graag weten hoe het er in de eerste uren van een koers aan toe gaat met deze twee best buddies in één team. En allee, ik kan enkel raden hoe mijn over het algemeen toch wat teergevoelige landgenoten reageren op hun platvloerse Outback Jack boeren- en schetenhumor.

Ze kunnen me nog meer vertellen. Greg Henderson en Adam Hansen wielrenners? Nee zeg. Het zijn gewoon twee clowns, verkleed in lycra pakskes.

2 thoughts on “Sandwichen met de Hennies

Geef een reactie

