Hincapo di tutti capi

Jaja, ik weet het, ik weet het. Er is de kwestie van Het Been. Gorgeous George heeft een not so zexy leg. Hier, kijk maar, google is your friend. Maar really darlings, who cares? Zolang wij rugnummer 69 in de kast laten hebben wij geen last van het been, capice? Bene. Concentreren wij ons op the good bits.

Allereerst is George een held. Met een hele grote Haha! Als je de Tour rijdt met hem in je team, dan win je de Tour. Vraag maar aan ze Lance, Contadorable en Cuddles. Negen Tourzeges lievelings, dat is geen toeval. En in het voorjaar is George Hincapié Garcés – hij is half Colombiaans, jummie! – altijd vooraan te zien in de klassiekers. De Ronde, Gent-Wevelgem, Roubaix, april is zíjn maand. Het was multo jammer van Het Stuur, Flaav had het hem zooo gegund. Damn you, bad bad bike!

George ziet er natuurlijk prachtig uit als hij bijna huilt, en zo helemaal onder de modder is hij ook niet te versmaden. Maar er is niets mooier dan de lach van mijn favoriete New Yorker. Als Hincapie lacht, lacht alles mee. Zijn schattige oren, zijn fantastische “OMG!” neus, de rimpeltjes bij zijn ogen, het kuiltje in zijn vierkante kin. Zelfs die paar grijze haartjes bij zijn slapen glimlachen naar La Basso. Ik wou dat ik er bij was geweest bello, toen je daar bijna huilend langs de kant van de weg zat. Ik had mijn armen om je heen geslagen en je getroost, zoals alleen Flaav dat kan. En die keer dat je sleutelbeen – au! –  kapot was? Ik had die zexy pleister heel zachtjes gekust tot je weer zo mooi kon lachen. En dan had ik je daarna meegenomen op mijn eigen Tour de France, een Tour speciaal voor jou alleen. Een Tour met twee winnaars dit keer: Jij en ik George. Hinca Cutie Pie!

F.

Geef een reactie

