De wenkbrauwen van Nielske

Amai wat ben ik blij! De man met de mooiste wenkbrauwen van heel de cross zit weer op zijn fiets; het trapeziumbeentje in zijn pols is geheeld. In de glibberdrek van Namen werd mijn pluizebolleke Niels Albert meteen maar weer eventjes tweede. De held.

Ja ja, Zdenek Stybar is mijn favoriete geweldenaar: robuust en stoer. Hij is maar voor één ding gebouwd: keihard rammen op een fiets. Maar Niels… Niels is van een heel andere orde. Hij had net zo goed filmster kunnen zijn. Of fotomodel. Of de man naast wie ik deze kerst op een berenvel bij het haardvuur zou liggen. Ik zou mijn handen niet uit zijn pluizig kapsel kunnen houden en zijn haren nog meer in de war strijken. En dan zou ik…

Allee, gedraag je, Schanulleke!

Oké oké. Ik bedoel natuurlijk gewoon dat Niels zo’n schone man is dat alles hem mooi staat. Een pilotenbril staat hem fantastisch. Zijn hand bij zijn kin is zo sexy. Die kaaklijn met stoppeltjes is om op te vreten. Modderspatters over heel zijn lijf, hij wordt er alleen maar aantrekkelijker van. Een Westmalle Tripel staat hem wonderschoon. Een jaren tachtig-matje mét geblondeerde plukjes dat de meeste mannen zou sieren als een vlag op een modderschip, Niels kan het hebben. Zelfs de botstimulator die zijn pols sneller heeft doen helen staat hem goed.

Het geheim zit ‘m – ik zei het al – in de wenkbrauwen. Die zijn zo prachtig. Twee verbaasde boogjes, waardoor Niels altijd onschuldig lijkt te kijken. Zo schattig. En aandoenlijk. Wie zou hem niet langs zijn stoere stoppels willen strelen als hij je zo aankijkt? Ai ik smelt…

Lieve Niels, alle geruchten over jou, ze deren mij niet. Laat je het weten als je ruimte hebt voor een elfde minnares?

Geef een reactie

