My my my my Matteo

Come a little closer huh, oh will you huh. Close enough to look in your eyes, Matteo. Ma Ma Ma My Matteo…

O dear. Look at him. Kijk toch eens schatten! Flaviana is verliefd. Hoe zeggen jullie dat? Flieft? Smmmmoorverliefd? Whatever. Ik ben het. Ik weet dat jullie bij Vacansoleil allereerst aan Johnny denken. Of aan Kenny. Of aan Rrrrruigh.. rrrrr. En zo hoort het ook. Maar ik kan niet meer slapen van Matteo. Van alle 1 meter 88 van Matteo. Matteo Carrara uit Alzano Lombardo.  Al sinds hij de Ronde van Luxembourg won in 2010, lig ik wakker. Ik zie het podium, en denk: Fränk? Lance? Who cares? Monsieur Carrara in het midden, ik wil het!

Ik wil met hem naar huis, naar Lombardije, en dan achter die kapel van die Ghisallo in zijn allemachtig prachtige blauwe ogen staren. Ik weet zeker dat je de Madonna zèlf ziet als je lang genoeg kijkt, è vero! En als ik uitgestaard ben lievelings, als ik verdronken ben in die ogen, wil ik mijn handen door het haar van Matteo woelen, de hele lange, zwoele Lombardische herfst lang. Zijn haar ziet er uit alsof hij net uit bed komt, en ik kan er niets aan doen, maar zo stel ik het me dus ook voor. Net uit bed. Of ín bed. Of er op. Er achter desnoods. Mamma mia, zou het kunnen, met Mister Carrara op vakantie naar de soleil? La Basso zou er voor zorgen dat hij nooit meer zo droevig hoeft te kijken, prometto!

Lieve Matteo, ik denk aan je. Als jij nou hard traint deze winter, sta ik volgend jaar bij de finish. Een warme Flaviana met een koud drankje. Voor jou. Deal?

F.

One thought on “My my my my Matteo

Geef een reactie

