Tumtummeke

Kent u ze nog? Die snoepjes in allerlei kleuren? In een puntzak die, eenmaal opengemaakt, in een keer leeg moet? Dat machteloze, dwangmatige gevoel overvalt mij ook als ik Tom Veelers zie. Tom is als een zak Tumtummetjes. Als je er een geproefd hebt, wil je meer. Zijn textuur is zoet, fris, zacht en hard tegelijk. Tom Veelers is één grote smaaksensatie. En hij wordt ieder jaar lekkerder! Zijn lange, goed geproportioneerde lichaam is van een goddelijke weergaloosheid. Die stevige kaaklijn, die sterke onderarmen, die indrukwekkende dijen en gespierde kuiten…

En wat een bek met mooie tanden! Of hij nu lacht of juist een pijnlijke grimas laat zien, ze kunnen Olga opdweilen hoor. Dan word ik zo zacht als een chocoladeflikje in Tom’s grote hand. Oooh wat zou ik graag door die grote handen beetgepakt worden. Stevig rond mijn taille, zodat er geen ontkomen meer aan is.

Maar Tommie is moe. Hij heeft geen zin om krijgertje te spelen, of haantje pik (een spelletje met tumtum als inzet). Het was een vreselijk lang seizoen: van begin februari (3e plek achter Boom en Faabs in de proloog van de Tour of Qatar) tot afgelopen week zat hij op de fiets. In de derde etappe van de Xinglong naar Wenchang (Ronde van Hainan), versloeg hij zijn vertrekkende ploegmaat Van Hummel in de sprint. Maar ocherremme, door een schuiver in de zesde etappe moest hij de rest van de ronde verstek laten gaan en Van Hummel de sprints gunnen. In de Vuelta reed hij dagen lang achter het peloton aan, terwijl hij niet van opgeven wist. Over karakter gesproken!

Tumtummeke van me, luister goed naar Olga. Als jij nu eens even lekker een paar weekjes gaat uitrusten jong. En accepteer dan ook even mijn Facebookverzoek, wil je? Dan zal ik je wonden likken, uhh liken, en ben jij snel weer de oude. En als jij gaat zwemmen Tom, mag Olga dan jouw rivier zijn?

Liefs, O.

Geef een reactie

